/ Om mig /

Bak- & Chokladfestivalen

Idag har jag varit på mässa med min mamma hela dagen lång. Och inte på vilken mässa som helst, Bak- & Chokladfestivalen samt Hem & Villa mässan.
 
Jag var ju främst där för bak & choklad och Leilas General Store. Förra året kunde jag inte slita mig ifrån hennes fina monter med emaljprodukter, silikonredskap, dekorer och mycket mer. Sen dess har jag bara längtat tills den här dagen, att få gå in där och gotta sig bland all tokfin inredning & produkter. Jag önskar att jag kunde köpa alltihop! Var inne om inte tre men fyra gånger i Leilas monter och det resulterade i några väldigt fina & efterlängtade köp. Imorgon får ni se bilder på de! :)
 
Leila var även på scen i mitten av dagen där hon pratade om hur allt började för henne som kock, samtidigt som hon stod och gjorde sin egen Granola. Efter fanns hon i sin monter för boksignering och då passade jag på att sno en bild med henne! Leila har länge varit en inspiration för mig. Även om bakningen inte varit en så självklar grej för mig sen för något år sen, så har jag alltid suttit där i soffan och sett på alla hennes tv-program. Inspirerats, suktat, drömt och önskat. Jag vill öppna en söt liten butik med fina köksprodukter, inredningsprylar och kunna leva på att göra det roligaste som finns, att baka.
 
En seriös bild & en inte fullt lika seriös ;)
.
Så här lite folk var det när vi kom in 10.10, fem minuter senare var det smockfullt!

Så himla fina formar!


Som GODIS för ögonen, eller vad säger ni? ;)
 
 
.
#1 / / Josephine:

Vad roligt!! Fina saker :)

Svar: Ja, hon har otroligt mycket fint :) Älskar pastellfärger!
Therese Heed / Bakfrossa

#2 / / Sussi:

Nää, vad kuul. :D Vad sugen jag blev på att börja baka nu..

Svar: Åh, det förstår jag! Jag blev precis lika baksugen jag efter jag varit där :D
Therese Heed / Bakfrossa

#3 / / Stina:

Där var jag också i helgen:) och det finns verkligen jättefina grejer i Leilas butik:)

Svar: Visst är det kul att gå bland all inredning & chokladprovning :) Ja, jag skulle vilja köpa allt! Hihi
Therese Heed / Bakfrossa

#4 / / Robex Lundgren:

fin bild

Svar: Tack så mycket :)
Therese Heed / Bakfrossa

#5 / / Sara:

Åh där hade jag velat vara :)

Svar: Ja, vad synd att du missade det :( Du får se till att åka dit nästa år! Sjukt skoj :)
Therese Heed / Bakfrossa

#6 / / Mamma Mindy:

Kul med mässa o skoj att träffa denna härliga tjej :)

Svar: Ja verkligen! Leila verkade vara lika go i verkligheten som i tv-rutan :)
Therese Heed / Bakfrossa

#7 / / Sofia:

Ser kul ut, vilka härliga bilder :)

Svar: Tack snälla du! Jag rekommenderar dig att åka dit :)
Therese Heed / Bakfrossa

#8 / / Oliviaaaanilssons blogg med 4 A:

Vad fin blogg du har!
Kika gärna in på min blogg om du har lust :D

Svar: Tack fina du!
Therese Heed / Bakfrossa

#9 / / ∞NORA∞:

Åh, älskar verligen din blogg! <3

Kram

Svar: Gud vad glad jag blir! Hoppas du hittar något smarrigt att baka :) Kram
Therese Heed / Bakfrossa

#10 / / Lotta:

Vad kul, var själv sugen på att åka dit men kunde tyvärr inte :/
Härliga bilder!

Svar: Tack så mycket :) Vad synd att du missade det, du måste gå nästa år! Det är galet roligt :)
Therese Heed / Bakfrossa

#11 / / coffeeandcupcake.blogg.se:

Färgerna på hennes grejer är ju så härliga :)

Svar: Jag är helt på din sida, älskar också pastellfärgerna :)
Therese Heed / Bakfrossa

#12 / / Cecilia Andersson:

Åh vad roligt!!

Svar: Verkligen! Du får åka dit nästa år :)
Therese Heed / Bakfrossa

#13 / / Sofia:

Åh vad skoj!!

Svar: Ja, där kan man gå i flera timmar! ;)
Therese Heed / Bakfrossa

#14 / / Cherie | Börja Spring:

Åh rena himmelriket ju :D

Svar: Mitt i prick! Man svävar nästan på moln när man går i Leila´s monter. Ville aldrig gå därifrån ;)
Therese Heed / Bakfrossa

#15 / / Elina:

Vad roligt, bara att det heter "Bak festival" är ju lockande! ;)

Svar: Oja! ;) Det finns en MASSA provsmakning och även annat smaskigt att få köpa. Riktigt trevligt!
Therese Heed / Bakfrossa

#16 / / Liza:

Åh, vilken upplevelse! :D
Just nu så känns det som om att det vore något för mig. Få igång inspirationen igen för att baka, hihi.

Svar: Då tycker jag verkligen att du ska åka dit! Det är inspiration om något :D
Therese Heed / Bakfrossa

#17 / / Anna:

I'm in love with her things <3 :D

Svar: Då är vi två! :D Kram
Therese Heed / Bakfrossa

#18 / / Kajsa:

Åh, jag hade också velat besöka chokladfestivalen. SÅ mycket fina grejer så det är inte sant.

Svar: Verkligen! Du får åka till hennes butik i Stockholm :D
Therese Heed / Bakfrossa

#19 / / Felicia - Konstverk och mammaliv.:

Åååh, varför var jag inte där?! Superfina grejer!! :)

Svar: Visst har hon! :) Vilken tur att hon har en butik i Stockholm och snart öppnar i både Mariefred & Strängnäs ;)
Therese Heed / Bakfrossa

#20 / / Cherie | Börja Spring:

Men är detta varje år? Har aldrig hört talas om det nämligen för då hade jag ju varit på plats :P

Svar: Jag vet faktiskt inte hur länge det har funnits. Men jag var där förra året också så nu är det nog varje år ;)
Therese Heed / Bakfrossa